Un om educat pentru întreaga educație

România pare mai mult ca oricând marcată de valuri de nemulțumiri ale societății civile, de o clasă politică controversată și chiar aproape de probleme economice greu de imaginat. Și deși noul Guvern nu a fost chiar atât de bine primit, pare că există și implicare pe-alocuri pentru a îndeplini misiunea pe care guvernanții și-au asumat-o. În ultima perioadă, mai mult ca oricând, e vizibilă o implicare activă la Educație. Afirmația poate fi însoțită de argumente solide. În fruntea acestei instituții pare că s-a așezat un bun gospodar. Și nu e puțin în a spune acest lucru. De la a conduce o universitate aflată în topuri internaționale, tot mai bogată în studenți și valori lansate pe piața muncii, pare că funcția de ministru se pliază bine unui om cu un trecut de necontestat în realizări academice. Daniel David, fost rector al Universității clujene „Babeș-Bolyai” e pus pe fapte mari de când e ministru al Educației. De la începutul mandatului apar o mulțime de măsuri, considerate de cei mai mulți bine-venite, pentru a aduce sistemul de învățământ acolo unde ar trebui să îi fie locul.

De la întărirea și dezvoltarea programului pentru masă în școli, schimbarea mult necesară în programele școlare ale liceenilor, toate aduc un suflu nou întregii comunități. Și cum suntem deja obișnuiți, valurile de nemulțumiri, de contestații și mesaje propagandiste nu au încetat să apară nici când chiar există intenția pură de a aduce un sistem pe făgașul normal. S-au remarcat oameni care au contestat vehement proiectele de planuri-cadru privind materiile liceenilor, unii cu argumente valide, alții doar de dragul propagandei politice ce eclipsează și acum spațiul public. Decizia poate fi mai mult decât potrivită, concentrarea fiind pusă pe pregătirea temeinică a viitoarelor generații pe domeniile alese. Un absolvent de gimnaziu va alege un profil real, din pasiunea pentru matematică și științe exacte, exact cum altul va alege un profil umanist din pasiunea pentru literatură, limbi și istorie. Faptul că noile propuneri concentrează mai mult materiile de bază pentru specializări poate avea părți bune, inclusiv pentru examenul maturității și studii superioare axate pe specializarea studiată.

Niciodată nu va exista un întreg care să valideze în totalitate ceva. Mereu vor exista majorități și minorități în a agrea sau nu cu un anumit subiect. În cazul de față, măsurile în educația șubredă românească. Pare-se că se șterge praful în sfârșit pe dosare și documente la minister și se face treabă. Nemulțumiții? Există. Contestații? Argumente? Da, există, după caz. Nu lipsesc nici critici și jigniri la adresa unui om mai mult decât pregătit. Românul, orice și oricât s-ar face, e nemulțumit. Dacă digitalizarea unor manuale va fi aplicată, e catalogată a fi o măsură a globaliștilor. Dacă se restructurează programa și e facilitată în folosul elevilor și profesorilor deopotrivă, tot nu se fac pașii potriviți. Iar astfel de măsuri sunt cerute de mult, iar mulți tineri cu siguranță sunt de acord cu asta. Educația are nevoie de schimbări, cum și societatea are nevoie de a-și limpezi anumite percepții. Preocupările noastre ar trebui să fie altele, de a fi preocupați de susținerea implementării și sprijinirii viitoarelor generații de copii care vor trece pragul școlilor românești. Schimbarea nu e doar în cârca unui singur om, ci cu sprijinul unei întregi comunități de oameni.

One Thought to “Un om educat pentru întreaga educație”

  1. […] acestei instituții pare că s-a așezat un bun gospodar. Și nu e… Articolul Un om educat pentru întreaga educație apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]

Leave a Comment